Sommige bedrijven vragen zich af waarom het überhaupt belangrijk is om websiteverkeer te hebben, laat staan een website. In de wereld van vandaag is een website een absolute must, zelfs voor vestigingen in de winkelstraat. Op zijn minst kunnen potentiële klanten zo meer te weten komen over uw bedrijf. Maar idealiter is de website zo geformatteerd dat uw bezoekers in uw trechter terechtkomen en uiteindelijk converteren in klanten.


Gratis verkeer vs. Kwaliteitsvol verkeer

Verkeer naar je website helpt om je positie te verbeteren, wat op zijn beurt meer verkeer genereert, maar je wilt er zeker van zijn dat de toename in verkeer ook gepaard gaat met een toename in betrokkenheid. Als je verkeer toeneemt maar je conversie daalt, dan breng je niet het juiste verkeer binnen.

Er zijn een aantal manieren om uw website te optimaliseren voor conversies – bijvoorbeeld door op de juiste plaatsen oproepen tot actie en lead capture-formulieren in te bouwen, de informatie te verstrekken die uw bezoekers zoeken en de navigatie eenvoudig en intuïtief te maken. Maar de eerste stap is om de juiste bezoekers naar uw site te trekken.

Uw doel als het gaat om websiteverkeer is om meer gekwalificeerde bezoekers naar uw site te krijgen. Dat wil zeggen, degenen die de meeste kans hebben om te converteren in leads en klanten.

Kanalen die kwaliteitsvol verkeer naar uw website leiden

Er is niet één set-it-and-forget-it tool dat gratis en kwalitatief websiteverkeer naar uw website genereert. Integendeel, er bestaat een mix van kanalen die samenwerken om bezoekers aan te trekken. Sommige vereisen inspanning, sommige vereisen tijd en sommige vereisen geld. Sommige van de strategieën en kanalen die het verkeer naar uw website te rijden zijn onder andere:

  • Online Directory Listings
  • Op-pagina SEO
  • Off-pagina SEO
  • E-mail
  • Sociale media
  • Online advertenties
  • Bloggen

In de volgende sectie gaan we dieper in op de meest effectieve (en betrouwbare) manieren om het websiteverkeer gratis te verhogen.